Skip links

Kate Phellini az EyeEm Év Fotográfusa

Sharing is caring!

Az EyeEm bejelentett az idei év pályázatának nyerteseit, a legrangosabb elismerést 2019-ben Kate Phellini kapta.

© Kate Phellini

Kate Phellini Lengyelországból, Varsó városából származik, ahol napjait a fotózás, grafikai tervezés és a blues tánc tölti ki; mely „egy közösségi tánc, hasonló a swinghez”. Phellini blues tánc iránti érdeklődése adta meg neki azt a fizikai fókuszt, melynek segítségével felfedezhette a fotográfia számára legérdekesebb részét – a metakommunikációt és a testbeszédet. „Ez segített, hogy össze tudjam kapcsolni a fotózást és a táncot, a két legnagyobb szenvedélyemet,” mondta.

Phellinit választotta meg az EyeEm, mint az Év Fotográfusa. Ez az elismerés azt jelenti, hogy ő lesz az EyeEm nagykövete, műveit kiállítják a többi finalistával  együtt a Berlin Photo Week keretein belül és szerepelni fog a 2019-es EyeEm Awards magazinban. Ezeken kívül díjazzák őt még a British Journal of Photography tagságával és több, mint 3000 dollár értékű fotós felszereléssel, illetve bekerül a Magnum mentor programjába is.

© Marlon Villaverde

A 10 kategória nyertesei között vannak azok is, akik birtokolják az alábbi címeket: Az Építész, A Minimalista és A Fotóriporter. Marlon Villaverde, aki az utóbbi kategóriában nyert, The Image című sorozatáért kapta ezt az elismerést, mely egy Krisztus szobor útját mutatja be Manilában, a Fülöp-szigeteken. A szoborról úgy tartják, hogy valamikor az 1700-as évek vége és az 1800-as évek eleje környékén készült, és helyi történészek szerint több bombázást is túlélt a II. Világháború alatt, amikor farmról farmra bújtatták a helyiek. Villaverde egy manilai templomot fotózott Nagypénteken, amikor összegyűltek az emberek, hogy bálványozzák a szobrot.

© Johan Jehlbo

Ebben az évben a Street fotós kategória győztesének Johan Jelbot választották, aki fotóin keresztül a Svédország déli részén található cigány piacokat mutatta be a nyári időszakban.  „Ez a sorozat az én szemszögemből mutatja meg a helyről és az idelátogató emberekről szóló legendákat,” mondja Jelbo. „A piacok óriási eseménynek számítottak, volt cirkusz, vidámpark, burleszk és bűvészek, de ez már mind a múlté.” Jelbo nem igazán tartja magát street fotósnak, elmondása szerint: „nem törekszik a tárgyilagosságra, ez az egész róla szól.” Mindemellett a street fotográfiát tartja a fotográfia legtisztább formájának és egyben a legnehezebbnek is, munkájában látja az erre utaló jegyeket.

Az EyeEm egy globális közösség, több, mint 22 millió alkotóval. 2011-ben alakult Berlinben. A többi nyertest ITT tudja megtekinteni.
© Matt Lief Anderson
© Arief Dharma Kurniawan
© Sandra Morante

Forrás: British Journal of Photography

Leave a comment

Name*

Website

Comment

BigPicture Magazine