Skip links

Fuji X-Pro3 New Yorkból

Sharing is caring!

A Tripodcast tagjai, akiket a Big Picture is lelkesen támogat, Varga Benedek és Láng Péter a new yorki PhotoPlus kiállításon jártak, ahol valószínűleg első magyarként kezükbe foghatták a Fuji X-Pro széria méltán népszerű legújabb verzióját az X-Pro3-at. Készítettek egy összefoglalót a tapasztalataikból.

VB: Péterrel átfogóan ki tudtuk próbálni az új Fuji X-Pro3-at! Tettünk bele SD kártyát, feszegettük a lehajtható kijelzőt, kipróbáltuk az új követő AF-et.
De a legjobb, hogy másfél órát beszélgettünk Justinnal, aki a Fujifilm North America product managere, dolgozik a termékfejlesztésen és a marketingen is. Korábban egyénként a Leicánál töltött be hasonló pozíciót, az M, az X és a kompaktok termékspecialistája volt! Nagyon közvetlen és segítőkész fickó, a búcsúzáskor egy-egy Fujifilm exkluzív Peak Leash pántot is kaptunk ajándékba.


Ezeket az érdekességeket tudtuk meg:

• Production (végleges) verziót tesztelhettünk.
• Az EVF brutál!
• Az OVF is szebb, tisztább áttekintést enged, nagyobb mint korábban.
• A szemkagyló kényelmesebb és szintén nagyobb.
• Streetfotósokat, dokumentarista és riportfotósokat (reportage), a storytellereket célozza meg.
• Ha fejjel lefelé fordítod a fényképezőt miközben fej fölé emelve fotózol meg van oldva a betekintési szög, vagyis nem gond, hogy nem lehet 180 foknál lejjebb hajtani a kijelzőt.
• A Classik Negative és az Eterna filmszimulációs módok nagyon el vannak találva.
• Ha adsz Clarity-t a képhez, akkor egy kis időbe telik, amíg mentéskor aktiválja a képre (kb 0.5-1 sec), ez más effekteknél is jelentkezett már korábban.
• A kihajtható LCD nagyon masszív, nem nyeklik, nem mozog, nincs holtjátéka, ott van a helyén rendesen.
• Amit korábban szalagkábelnek hittünk az egy műanyag (vagy fém) darab, nem egy hajlékony kábel, valószínűleg az védi a magát a kábelt.
• Az LCD élesebb, tisztább, mint a korábbi X-Pro2 vagy a T3.
• Az  LCD betekintési szöge gyakorlatilag 179 fok, végig látod a színeket rendesen
• A kihajtható LCD nem nagyon tud nyitva maradni véletlenül, reflex szerűen becsukod, ha nem használod.
• Az expógomb lenyomása keményebb, nem lötyög, mint a többi váznál, nagyon jó a nyomáspontja.
• A kis hátsó LCD nem érintésérzékeny és nem háttérvilágított. Így tudták megtartani a panel tervezett vastagságát. Az érintés érzékenység egy opció a jövőre nézve.
• A D-Pad-et azért vették le, mert sokan panaszkodtak, hogy az ujjukkal vagy a derekukkal véletlen elállítottak dolgokat (én is sokszor jártam így), és van elég gomb a hátulján a funkciók gyors eléréséhez.
• A memóriakártya ajtaja is masszívabb, mint a Pro2 esetén.
• A Clarity nagyon szép, magasabb értékek esetén sem bántó.
• Ezt a kamerát a fotózás szerelmeseinek készítette a Fuji: egyáltalán nem az átlagos felhasználóknak szánják, azt a réteget célozzák meg, akik tudják, hogy ez a fényképező miért nyújt nekik többet, mint mondjuk egy T3
• A Pro széria tervezésénél mindig szempont volt hogy a kamera a fotós meghosszabított keze legyen, ezt a Pro3 tervezésekor is szem elött tartották. Fotózz, élvezd, szeresd! Más nem számít.
• A követő AF elég jó, a szemet és az arcot is elég jól leköveti.
• A hátsó LCD standard módja – amikor csak az értékeket látod és nem a filmszimulációs grafikákat – teljesen testre szabható, bármilyen értéket ki lehet tenni, egyet akár többször is. Klasszikus statusz kijelzőként működik.


Xpro vonalról rengeteg titkot árult el Justin, a Fujifilm Észak Amerikai product managere:


• A Fujinak az Xpro a szerelemgyereke.
• Nem az átlagos felhasználóknak készítik.
• Sosem ebből adtak el a legtöbbet, de sosem ez volt a cél, arra ott van a T3, azt tervezték az átlag felhasználóknak.
• A filmes fotós korszakuk örökséget akarják továbbvinni ezzel a termékkel.
• Azért nem Kínában rakják össze az X-Prókat, mert a kis eladott darabszám miatt nem éri meg ott a tömeggyártás, ezért jobb házon belül tartani az összeszerelést is.
• A feelinget akarják megcélozni.
• Azokat a fotósokat akarják elérni és kiszolgálni, akiknek nem az számít egy fényképezőben, hogy minél újabb, gyorsabb, nagyobb felbontású legyen és minél több funkció legyen belepakolva.
Fujis érdekességeket, amiket Justintól hallottunk a beszélgetés során
• Az új X100 kijelzőjéről nem árult el semmit, de azt mondta, hogy meg fogunk lepődni (Nekem az a tippem, hogy nem lesz kijelzője).
• A Fuji egy órási cégcsoport, olyan helyekre is gyárt dolgokat, amiket nem is gondolnánk (pl. az autoipar számára is terveztek/gyártanak kamerarendszereket, konkrétan a Bosch egyik beszállítója a Fuji).
• A Fuji gépek szenzorait is a Sony gyártja. Kölcsönös technológiai együttműködés van a két cég közt, melynek egyik alapját Fujifilm sokoldalú fejlesztési tapasztalatai adja.
• A Fuji szeretne attól az iránytól elfordulni, amit a többi gyártó követ, hogy bálványozzák a profi fotósokat (olyan értelemben profi, hogy ebből él, alkalmazott fotós), nem feltétlen őket akarják kiszolgálni, azt akarják, hogy a Fuji másért legyen vonzó. A fotózás esszenciáját akarják megragadni, nem a specifikáció versenyben résztvenni. Ezért pl. színpaduk sem volt, nem akartak olyan showt csinálni, mint a többi gyártó, hogy pl. egy modellt körbefotóznak 50-en. Inkább a személyes beszélgetésekre fókuszáltak.

A hírek szerint egyébként kb. 1900 eurós árról indul az új X-Pro3. Magyarországon novembertől lehet rendelni a Tripontba pedig november közepétől érkezik egy teszt példány, amit lehet fogdosni. (a szerk.)

Leave a comment

Name*

Website

Comment

BigPicture Magazine