Skip links

Kipróbáltuk az új Mavic Air 2-t

Sharing is caring!

Megérkezett a DJI az új generációs Mavic Air 2, melyet a Myactioncam jóvoltából be tudunk mutatni nektek. Kipróbáltuk, hogy mire képes a kínai gyártó legújabb fejlesztése és e legvégén elrepültünk vele 1477 méterre és találtunk egy erdőtüzet is. Lásd lejjebb a videót!

Meglepő volt a koronavírus kellő közepén új eszköz bemutatót tartani, mert a fotós iparágat is elég nagy mértékben érintette a leállás. Rengeteg hazai fotós vált egy időre munkanélkülivé, és hatalmas bevételektől estek el a fotósok. Ezért és a karantén miatt is valószínűleg kicsivel kevesebben rohantak a boltokba megvenni a legújabb Air-t. Persze ezzel egy időben Kínában pedig már újraindult az élet, és az egyértelmű, hogy kínaiaknak nem az európai és főleg nem a magyar piac mérvadó. Ezzel kapcsolat majd a Myactioncam tulajdonosát Damak Ferencet fogjuk faggatni újonnan induló podcastunkben.

A csomagolás már nagyon okos. Nyoma sincs a Phantom sorozat cipelhető papírdobozának. Ahogy a Fly More Combo dobozon is látszódik egy kulturált táskában kapjuk előre csomagolva a cuccot. Érdemes megjegyezni, hogy hogyan voltak bepakolva az eszközök, mert nekem sokadig próbálkozásra sem sikerült visszalogisztikázni, de aki gyakorolja annak tuti menni fog.

Nagyon elégedett voltunk a távirányítóval. Sokkal kultúráltabb, mint a mavic pro széria kihajtogatható controllere. Itt egy mozdulattal kihúzzuk a tetejét és egy nagyon smart megoldással találkozzunk. Látszik, hogy ezt tipikusan már fotósoknak tervezték, akik nem szeretnek sokat pöcsölni a felszállással, hanem, ha történés van egyből fel akarják dobni a gépet a levegőbe.

Mielőtt a repülésről és a képminőségről beszélnénk, még egy fontos dolgot ki kell emeljünk. A rekesz állítás még mindig nincs megoldva, ami szerintem elég szomorú, de legalább gyárilag csomagolnak a dobozva három szűrőt, amivel könnyedébben tudunk dolgozni. Ez változékony időjárás mellett nem a legegyszerűbb, de jobb, mint a semmi.

Nézzük a repülést! Egy hétvégére kaptuk a drónt és sajnos nem volt túl nagy szerencsénk az időjárással, ezért nem is repültünk vele annyit, mint reméltük. Három aksi összesen kb 30 perc repülésre volt elegendő, olyan szél volt. Ezzel egyszerre mondtuk ki az egyik legfontosabb tulajdonságát és a talán a legnagyobb hibáját. Sajnos a három aksiból csak kettőt tudtunk használni, mert feltöltéskor az egyik pirosan villogot kétszeri próbára is. Ezért nem mertünk kockáztatni. Valószínűleg nem volt baja, de semmiképp nem akartuk, hogy nálunk essen le a drón. Itt találhattok erről a hibáról egy videót.

A másik nagy probléma a Mavic 2 prohoz képest, az aksi feltöltési idő. Nagyon meglepődtünk, hogy a flymorecombo hubbal is milyen nehézkesen másznak fel az aksik. Viszont fontos kiemelni, hogy ekkora szélben is kiváló repülési teljesítménye van, ami az egyik legfontosabb előny. Hiszen nagyon ritka esetben vannak ideális viszonyok, és az egyik legnehezebb dolog a drónnal fotózásban azt megbecsülni, hogy azon a helyen és abban a magasságban ahonnan fotózni szeretnénk milyen a széljárás. Az új Air2vel ezzel sem lesz gond, persze normális keretek között. A videónk elején látni fogjátok, hogy hogy dobálódik az eszköz, gyenge és közepes szélerősség között. Ez elsőre szabad szemmel ijesztő volt, de a kamera képen ez nem tűnik fel egyáltalán.

Ami mindenképp kiemelkedő, hogy a controller és a drón közötti kommunikáció már nem wifis, mint az előző Airben, így lényegesen nagyobb távolságot lehet vele repülni, így nyilvánvalóan sokkal szabadabb mozgást engedhetünk meg magunknak. A teszt során kiderült, hogy városi környezetben, zavaró frekvenciák ellenére is nagyon jól működik. Ez mindenképpen előnyére válik az új Airnek. Nekünk 1477 méteres távolságot sikerült lerepülni gyenge és közepes szélben. Véletlenül találtunk egy erdőtüzet a közelben és megnéztülk felülről. Lásd a videóban az alján!

Képminőség. Szerintünk lehetne jobb, de ideális fényviszonyok mellett egy kiváló kiegészítő lehet a fotós táskában. Amit igazán problémának találtunk a képek dinamika terjedelme. Kevésbé editálhatóak a képek, mint a Mavic 2 pro esetében még jpg-ben is. Ettől függetlenül az elődjéhez képest sokkal magasabb akár 1600 ISOt is kényelmesebben kezelhetünk és nagyon jó fények mellett nagyon jó képeket készíthetünk. A gond a rosszabb viszonyoknál kezdődik. A szürkék sajnos kicsit becsukódnak és a részletek kevésebb mozgást engednek.

default

Az egyik kedvenc funkciónk a 4K 60 fps videó, ami sokat elárul a drónban rejlő lehetőségekről. A DJI nagyon jól felismerte, hogy mai fotós már nem csak fotózik, hanem mozgóképben gondolkozik. Az instagram világra, utazásra egy kényelmesen cipelhető, erős hardverrel rendelkező drónt tudunk magunkkal vinni. Érdemes egy teljes repülési tesztet is végignézni a DRone Hungary jóvóltából. Ők minden területen kipróbálták a drónt. Sok új infóhoz juthattok általuk.

Végeredményt tekintve elégedettek voltunk a DJI új produktumával. Akinek Mavic Airje volt, annak mindenképp ajánljuk, hogy frissítse, ha van rá kapacítása, mert egy teljesen új világ fog kitárulni számára. Csak a drón 300.000 Ft-ért, a Fly More Combo már 379.000 Ft-ért elérhető itthon a Myactioncam kínálatában. Mi attól félünk, hogy aki professzionális szinte gondolkodott fotózásban, az már rég megvette a Mavic 2 Pro vagy a Zoomot, esetleg mindkettőt, és azoknak sajnos nem lesz alternatíva.

Leave a comment

Name*

Website

Comment

BigPicture Magazine